English site
חיפוש
חיפוש מתקדם
השוקו כמשפיע על תזונה טובה
שוקו על בסיס חלב מכיל את אותם רכיבים תזונתיים חשובים שמכיל החלב, ביניהם: חלבון מלא, סידן, אשלגן, מגנזיום, ויטמין A, וויטמינים מקבוצת B (כולל ויטמין 12B).

 
ההבדל העיקרי ביניהם הוא שהשוקו מכיל גם סוכר. אז ברור שהחלב הוא המשקה המועדף, אבל מה לעשות עם ילדים שלא מוכנים לשתות חלב ואוהבים מאוד שוקו? מתוצאות של כמה מחקרים חדשים מסתבר שהשד לא נורא כל כך.
במחקר שפורסם באפריל 2008 ב- Journal of the American Dietetic Association  נמצא כי ילדים ובני נוער שכללו בתזונה שלהם שוקו וחלב בטעמים צרכו יותר חלב בהשוואה לילדים ששתו חלב רגיל בלבד. לעומת ילדים שלא שתו חלב בכלל, הילדים ששתו חלב רגיל או חלב בטעמים היו רזים יותר וצרכו יותר רכיבי תזונה חיוניים, בעיק סידן. כלומר, שתיית חלב או שוקו קשורה לתזונה טובה יותר ללא השפעה מזיקה על המשקל.

 
למרות שהוא מכיל סוכר, לשוקו יש יתרונות רבים על פני משקאות ממותקים. במחקר התערבות, שפורסם בדצמבר 2007, השוו חוקרים מניו-יורק בין צריכת חלב ושוקו (3 כוסות של חלב 1% וכוס שוקו) לבין צריכת משקאות ממותקים (4 כוסות ) בקרב ילדים. בתקופה בה הילדים שתו חלב ושוקו, הם צרכו יותר ויטמינים ומינרלים (ויטמין 2B, סידן, מגנזיום, אשלגן) לעומת התקופה בה שתו משקה ממותק. בנוסף, צריכת החלב והשוקו הובילה להוצאה אנרגטית ולשריפת שומן גבוהות יותר. כלומר, יתכן ולשתיית משקאות חלב יש חשיבות רבה בשמירה על מאזן האנרגיה ועל משקל גוף בריא בילדים.

 
במחקר נוסף, שנערך בדנמרק ופורסם במרץ 2007, נמצא כי תחושות השובע והמלאות היו גבוהות יותר לאחר שתיית שוקו לעומת התחושות אחרי שתיית משקה מסוג קולה. תוצאות המחקר תומכות בהשערה כי למשקאות ממותקים יש השפעה שונה על תחושת השובע לעומת מוצרי חלב.

תפריט הבריאות
קישורים
office@is-d-b.co.il :דרך המכבים 46, ת.ד. 15578, ראשל"צ 75054 | טל : 9564750 - 03 | פקס : 9564766 - 03 | דוא"ל
מופעל באמצעות מעוף, מגוון אפקט