חיפוש מתקדם
מועצת החלב
English | عربي

ארוחת הערב - זמן איכות משפחתי!


אין צורך ביותר ממבט קצר אחד לעבר גן משחקים בשעת אחר הצהרים, או חצר בית הספר בשעת הפסקת עשר כדי שהתאוריה תתבהר: השמנה היא מגפה, והיא הולכת ומתפשטת גם בקרב ילדנו. 


שיעורי ההשמנה בקרב ילדים ובני הנוער בישראל הוכפלו ושולשו במהלך שלושת העשורים האחרונים.


למרות שיעורי ההשמנה הגבוהים רוב הילדים ובני הנוער היום מקבלים כמות קלוריות גדולה ביותר ממזון "ריק" ולכן סובלים ממחסורים תזונתיים שונים (סידן, ברזל, וטמינים מקבוצת B אבץ ועוד).


אנחנו, ההורים, נספק לילדינו ארוחות עשירות בחומרים תזונתיים!

ארוחת הערב מהווה הזדמנות לשפר את בריאות הילדים ולהשלים רכיבים תזונתיים חיוניים שהגוף והמוח הגדלים זקוקים להם. בואו נודה באמת עבור רוב המשפחות זהו הזמן היחיד בו לכל דיירי הבית יש הזדמנות לפגישה משפחתית.



מהי ארוחת ערב?

ארוחת ערב מאוזנת היא ארוחת המכילה מקור חלבון (בשר בקר רצוי טרי/עוף/דג/מוצרי חלב/ביצים), פחמימה (לחם, אורז, פסטה, תפוח-אדמה) וכמובן ירקות. חשוב (במיוחד לילדים) שארוחת הערב תכיל מאזן נכון של פחמימות, חלבון ושומן. 


הגוף מעכל תחילה את הפחמימות והן נכנסות לזרם הדם ראשונות. ללא חלבון או שומן התהליך הוא מהיר יותר, ורמת הסוכר בדם יורדת.


תקופת הילדות היא "חלון הזדמנויות" חד-פעמי ובלתי חוזר להביא את העצמות שלנו לשיאן, לבנות עצמות בריאות יותר וחזקות יותר. בתקופת הילדות נבנות העצמות שישמשו את הגוף לאורך כל החיים. 


עצם הנבנית על בסיס דל סידן היא עצם  חלולה ושבירה שלא תצליח לשקם את עצמה במלואה בשנים שיבואו. הפכו את ארוחת הערב לארוחה חלבית ועיזרו לילדכם להשיג את קצובת הסידן המומלצת.


למוצרי החלב מתייחסים היום כאל נכס תזונתי המספק לגוף, בנוסף לסידן, עוד מרכיבי תזונה חיוניים לבריאות כמו חלבון איכותי, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין A, ויטמין D, אשלגן ומגנזיום.

 

נאה דורש, נאה מקיים

כדאי לזכור שהורים מהווים דמויות לחיקוי עבור ילדיהם. ילדים רוכשים הרגלי אכילה דומים לאלו של הוריהם ובהתאם לנהוג בבית. הרגלי האכילה מתקבעים בתקופת הילדות ומלווים את הילדים הן כמתבגרים והן כמבוגרים -  קשה מאוד לשנות אותם. לכן, חשוב לתת לילדים דוגמה אישית טובה.

 

איך עושים את זה? הנה כמה רעיונות

שתפו את ילדיכם בתכנון הארוחה ובהכנתה- ילדים נהנים יותר לאכול מאכלים שהיה להם חלק בבחירתם או בהכנתם.  

אל תוותרו על הירקות. 


הם טעימים, הם משביעים, הם בריאים ומכילים רכיבי תזונה נפלאים. אפשר להשיג אותם בכל צורה אפשרית: טריים, קפואים, מיובשים, מאודים וצלויים. בקיצור, אפשר להכין מהם הכול וליהנות. הכינו  סלט המכיל ירקות ב-חמישה צבעים. 


כל צבע מביא עימו מטמון אחר מהטבע, מצאו ירקות שילדכם אוהבים, הקפידו גם אתם לאכול בארוחה ירקות והכי חשוב להיות מודל לחיקוי! 


כמה הצעות לארוחת ערב משפחתית בריאה לילדים:


חביתיות קטנות עם גבינה ומעט סוכר שילדים תמיד אוהבים .

(ביצה אחת , 2 כפות גבינה לבנה, כף קמח, כפית סוכר/סוכר וניל )

דייסה בתוספת מעט קינמון

כריכים עם גבינות בטעמים שונים עם ירקות

טוסט עם ירק שלם לצידו

כוס חלב ליד לארוחה חלבית

סלט ירקות עם ריבועי גבינה מלוחה

חופן בייגלה לטבילה בקופסא קטנה של גבינה לבנה וירק.

פשטידות על בסיס גבינות

יוגורט עם 2-3 ביסקוויטים ופרי

פרנץ' טוסט (לחם מטוגן בביצה וחלב)

כמובן שעדיף לבחור מוצרי חלב ללא תוספת סוכר ובעלי אחוזי שומן נמוכים (5% לגבינות,3% ליוגורטים)




קישורים
מופעל באמצעות מגוון אפקט